Carik-carik bulu ayam akhirnya bercantum juga | Bebola Tomato
Bebola Tomato: Carik-carik bulu ayam akhirnya bercantum juga

11 Jun 2010

Carik-carik bulu ayam akhirnya bercantum juga

Aku xtaulah betul ke tak peribahasa yang aku guna ni.Main bantai je.Hahahaha.Alkisah dia macam ni lah.Aku kan tengah cuti ni.Buhsan-buhsan.Xde mende nak buat.Ada keje part time dulu aku pergi carik pasal.Kan dah kene hantar balik kampung.Ceyt macam PATI pulak.Setiap kali ujung minggu,aku akan mengharapkan adik aku balik rumah.Dia ni budak form 3 duduk asrama.Pastu kire ok lah budak sekolah cuti 2 minggu.Hilang jugak boring aku ni.Alih-alih,dia balik rumah lambat.Hari Khamis minggu 1st cuti tu baru dia balik sebab ada tuisyen.Padan muke ko Amin oi.


Ni lah adik aku yang bajet comel.Makan je keje.Ko xsedar ke ko nk PMR tahun ni?Bawak-bawak lah belajar Amin oi.Ko kot dapek 9A boleh dapek RM900.Nanti bolehlah aku pow.Kalau xdapat 9A,xdapat pape.Pilih2.Hahahaha.

Yang menjadi masalahnye,kalau cuti panjang aku dengan adik aku ni,kalau xgaduh xsah.Padahal xde benda pun.Saje je aku tensen tengok perangai die.Dan semalam gaduh lagi.Aku tengah makan nasik,nenek aku boleh suruh aku pergi masak megi.Sabo2 lah wan oi.Tengah makan ni.Tu ha suruh Amin pergi masak tu.Yang adik aku pulak boleh buat-buat xtau bile wan aku suruh.Dengan panas hatinye,aku terus makan baru lah aku masak megi.Hahaha.Dengan mak aku suruh tolong die lagi.Dah lah aku ni pemalas.Lepas masak megi aku terus tolong mak aku.

Lepas tu adik aku datang tanye something.Xpasal-xpasal aku terus maki die.Hahaha.Pastu aku yang kene balik.Hampeh tul.Dia xnak tolong aku ngan mak aku buat kerja.Aku ape lagi.Menjerit lah kat die."Ko ni makan je tau!Belajar malas!Buat kerja malas!Padan muke ko".Puas hati aku.Kejam kan aku.Ngeee.Dah habis buat kerja,aku pergi makan megi yang aku masak tu.Pastu ada lah lebih sikit untuk seorang makan.Aku pun cakap lah kat adik aku."Ada lagi megi tu.Pergi lah makan.Nak makan,makan!Xnak makan,sudah!Malas aku pujuk ko".Ngeeeee.

Yang aku xboleh blah,petang tu aku cakap dengan adik aku."Weh,pergi jenjalan jom.Boring r".Hahaha.Senget tol.Mak aku siap perli lagi."Ko ni Amin,tadi dah kono marah,ko nk ikut dio pulak".Huhuhuhu.Den ajak dio jalan,den siap suruh dio mintak duit kat mak den,nak poie boli ABC.

10 komen:

reen_sofee berkata... [Thanx komen]

hahaha
ko neh ngan adek pon nak gaduh!
bralah laa sket beb!
hahaha
cess, ptg leh ajak kuar lak?
hahaahah

buyat(bebola tomato) berkata... [Thanx komen]

hahaha sakit ati kot....ihik2...
beselah kn,carik2 bulu ayam akhirnye bercantum kembali...muahaha

Days berkata... [Thanx komen]

hah tu mmg feberet den kalo cuti.gado ngn adik2 kalo xgado cm suram muram yo ari heee

Bert berkata... [Thanx komen]

air dicincang x akan putus..
bagai aur dengan tebing..
bagai kucing bertanduk..
pungguk rindukan bulan..

bole jadi karamsinghwalia x?

my.name.is.shashya berkata... [Thanx komen]

aku nk bekenalan ngn adek ko..

buyat(bebola tomato) berkata... [Thanx komen]

days: hahaha agak la kn.lagi2 kot kompem2 kito yg monang.muahaha

bert: hahaha ni bukan stakat karamsinghwalia,hasbullah awang pun ko leh ganti.

fieka: sila add die kt fbook :)

Anne Boleyn berkata... [Thanx komen]

hakhak...adek beradek..klu x gaduh tak sah! tp awk ni rjin gak cari pasal ngn adik ek. sian die..


p/s : jom tengok video nota cinta episode 3 kat blog hana nak? :)

buyat(bebola tomato) berkata... [Thanx komen]

anne: huuu bese lah...

ok nk terjah ni

Wanie berkata... [Thanx komen]

comey wat adek ko..hehe

buyat(bebola tomato) berkata... [Thanx komen]

huuuuu thanx puji die..t akan disampaikan kepada die

Related Posts with Thumbnails